Roadtrip. - Reisverslag uit Baras, Filipijnen van Sabina Mehic - WaarBenJij.nu Roadtrip. - Reisverslag uit Baras, Filipijnen van Sabina Mehic - WaarBenJij.nu

Roadtrip.

Blijf op de hoogte en volg Sabina

26 Februari 2013 | Filipijnen, Baras

Magandang gabi,

Het is een even geleden maar hier ben ik weer met een nieuw verslag!

Afgelopen week hebben we een mini roadtrip gemaakt voor de stichting. Volgend jaar zal er een fietstocht plaatsvinden op de Filipijnen om geld in te zamelen voor het tehuis. We hebben deze route en verblijfplaatsen getest met een kleine maar gezellige groep en een fietser!

We zijn vanuit Baras naar Pinotubo, Tarlac City, Dagupan, Baguio, Ilocos (Suyo) en toen weer terug naar Baras gereden. We hebben het getest in 4 dagen maar het zal een tocht zijn van 8 dagen waar je langs allemaal mooie plekken reist (fietst) zoals: de zee, koude gedeelte van de Fillipijnen, traditionele plaatsen en nog veel meer. Ook zal je in hele mooie en gezellige hotelletjes verblijven waar je heerlijk tot rust kan komen en opladen voor de volgende dag.

Ik zal wat kleine stukken vertellen van wat mij het meest bij gebleven is van de reis.

Als eerst was er Dagupan. Dit is een plaatsje aan zee. We kwamen laat in de nacht aan bij een gastvrije Bed&Breakfast, we hadden dus niks van de omgeving gezien nog. In de ochtend toen ik wakker werd en van het balkon naar buiten keek zag ik dat we een wel erg mooi uitzicht op de oceaan hadden. Dit was een hele leuke verrassing. We hebben die ochtend langs het water gelopen en gelunched in een heel schattig native restaurantje. Hier hebben we na het eten karaoke gezongen waar we ons erg bij vermaakt hadden :).

Daarna waren we in Baguio. Om hier te komen moesten we eerst langs allemaal bergweggetjes die langs de zijkant van een berg lopen. Dit was soms wel griezelig maar des te meer een avontuur! Langs deze wegen hebben sommige mensen hun huisjes gebouwd, ik heb me vaak verbaasd over hoe ze hier kunnen leven. Zonder enige angst voor instorten of zoiets. Nou goed, we kwamen aan in Baguio en voelden gelijk het verschil in temperatuur. Dit komt natuurlijk omdat we hoog in de bergen zaten maar het voelde toch heel bijzonder. Baguio is een interessante stad. Ik vind het bijna sprookjesachtig en een beetje mysterieus. Dit zal vast komen omdat je omringd bent door bergen en natuur. We sliepen in een transithuisje waar er geen warme douche was (overal hadden we een lekkere warme douche, komen we in een koud stadje is het het tegendeel.. hihi). We hebben water gekookt, een grote emmer in de douche gezet en wassen maar! Dit was erg leuk en minder koud dan verwacht dus het viel reuze mee. Was lekker weer ff back to basics. Na de douche gingen we naar een traditionele markt waar we ons konden verkleden als de oude natives die vroeger in het gebied woonden.

Het laatste dorpje Suyo was ook midden in de bergen alleen dan wat lager dus ook weer warmer. We sliepen in het Eco Mountain resort. Alles was ecofriendly.. ook het zwembad. Hier heb ik vroeg in de ochtend heerlijk in gezwommen, het was gevuld met water rechtstreek van de berg. Daarna heb ik gedoucht tijdens zonsopgang met uitzicht op het gigantische berglandschap. Het was hier erg indrukwekkend want je hebt het gevoel dat je in de middle of nowhere zit. We werden bijna ingesloten door de bergen. Heerlijk ff tot jezelf komen dus. Of bang worden, het is maar net waar je van houdt.

Na de trip zijn we naar immigration geweest om mijn visum te verlengen. Dit ging sneller en makkelijker dan ik dacht. Daarna zijn we wezen shoppen in Greenhills, wat ALTIJD leuk is natuurlijk!

Vorige week hadden de oudere kinderen hun eind Prom op school. Het voorberreiden hiervoor was een heerlijke chaos met klaarmaken, haren doen, make up.. Ook de jongens kwamen elke keer met een andere stropdas.

Dit weekend heb ik veel gedanst met de kids, maar ook ff gerelaxt. Zo’n trip is best vermoeiend want de meeste tijd zaten we in de auto, kilometers tellen en op de weg letten of het wel geschikt is voor de fietsers. Ik heb een dagje rust gehad en ben in Tanay weer naar de massage geweest. Kan er niet genoeg van krijgen! De volgende dagen weer lekker gedanst met de kids en vandaag ook weer.

Ik moet wel eerlijk zeggen, alle avonturen maken een groot impact op me maar als ik samen met de kinderen dans en ze zie genieten dan vult mijn hart zich met zoveel vreugde en liefde.. Tegen dit gevoel kan niet veel op. Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe dankbaar ik ben dat ik dit mag doen bij Bahay Aurora. Ben heel blij dat ik nog een hele maand heb hier, al gaat de tijd wel veel te snel voorbij..

Tot over een week,
Dikke knuffel!

Sabina!

  • 26 Februari 2013 - 20:10

    Karlijn:

    ik wil ook mee op de fiets!! Wauw wat een leuke verhalen zet je hier neer :)

  • 26 Februari 2013 - 20:52

    Angelique:

    Heyyyy Bina!

    Ben blij dat de fietsroute getest is. Er zullen wat kleine aanpassingen moeten gebeuren. Maar dat hoor ik dan nog wel van je. De foto's zagen er in ieder geval goed uit. En de tocht is ook wel voor avonturiers hoor.

    Ook leuk de foto's van de meiden met krullen a la Bina voor prom!

    Hoe gaat het verder met de dansers, kunnen ze het goed bijhouden? En heb jij nog veel last van muggen?

    Ik horens/FB of skype hihi

  • 27 Februari 2013 - 13:03

    ZIKI IBR:

    Leuk verhaal Sabince,goed zo, spannend, blij ben ik dat je zo nuttig en leuk tijd meemaakt ,,,jij mag verder genieten en vooraal werken, en ik ga beginnen met dagen aftellen,,,,,mis je een betjeeeeeeeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabina

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 4143
Totaal aantal bezoekers 37432

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 01 April 2013

Sam's adventure with Bahay Aurora!

Landen bezocht: