Another piece added to my diary. - Reisverslag uit Baras, Filipijnen van Sabina Mehic - WaarBenJij.nu Another piece added to my diary. - Reisverslag uit Baras, Filipijnen van Sabina Mehic - WaarBenJij.nu

Another piece added to my diary.

Blijf op de hoogte en volg Sabina

09 Maart 2013 | Filipijnen, Baras

Hello Familly&Friends!

Het is al weer een poos geleden na mijn laatste verslag.. Ben hier druk met allemaal verschillende leuke dingen dat ik het verslag schrijven soms hellemaal vergeet.. :$

Maar nu ben ik er weer! En heb jullie wat leuke ervaringen te vertellen.

Een van mijn verhalen gaat over de Walkathon ‘Walk for a cause’. Deze hebben we vorige week gedaan samen met de kids. We gingen met z’n allen in een busje, heel vroeg in de ochtend. De oudere kinderen hebben zich samen met een paar van de staff ingezet voor het milieu. Het ging erom dat de kids zich bewust waren van het afval wat op straat word gegooid en dat als we met z’n allen er wat aan doen er ook echt een ‘change’ in zou komen. Samen met 4 andere stichtingen (meer dan 100 kinderen) hebben ze ruim 2,5 uur gelopen. Ik was gevraagd om de warming up te verzorgen van 20 tot 30 minuten. Dit was heel leuk om te doen, de kinderen van Bahay Aurora waren allemaal trots dat ze alle pasjes kenden en de andere kids waren in het begin verlegen en na een minuut of 10 had ik ze allemaal mee. Dit was erg leuk om te zien. Na de warming up begonnen we aan de tocht. Het eerste gedeelte was over een weg met kleine heuvels en een stuk langs de weg. Het tweede gedeelte was een stukje hiking, door het bos. Hier hebben we erg gelachen, iedereen (inclusief de staff) rende van de heuvels en had het grootste plezier samen met de kids. Ik kan oprecht zeggen dat het lang geleden is dat ik zo gelachen heb! Na het hele avontuur gingen we weer terug naar het basketbalcourt. De kinderen kregen een lecture van 30 minuten over het milieu en daarna, nog voor de middag gingen we terug naar huis. Niet moe van het lopen, wel voldaan met al het plezier en ongein onderweg.

Samen met mijn team van kids ‘The Rhythm Rockerz’ heb ik de show afgemaakt en afgerond. Het is allemaal volgens plan gegaan en ben dus op tijd klaar met het bedenken en oefenen van de mix. We gaan alle pasjes nog een paar keer doornemen om het te ‘cleanen’ en daarna is het gewoon een kwestie van herhalen. Als alles goed gaat beginnen we volgende week met het filmen van de clip. De kinderen zijn erg enthousiast en dat maakt mij weer blij en gerust om te weten dat ze niks tegen hun zin doen. De laatste maand was erg intens. Ik heb veel een op een gesprekken gehad met kinderen uit de selectie. Dit komt omdat ik zel heb uitgekozen na een auditie, sommige van hen zijn onzeker over de pasjes en of ze het wel goed genoeg kunnen uitvoeren. Door deze onzekerheid struggelden ze een beetje met zichzelf. De gesprekken hebben een hele impact op me gemaakt, gelukkig zijn ze allemaal positief geëindigd met hulp (tolken) van de staff.

Ik blijf me verbazen over het talent en passie dat deze kids hebben. Daarom vind ik het verdrietig om te zien dat ze dit zelf niet altijd doorhebben. Door hun achtergrond hebben vaak laag zelfvertrouwen. Wat ik dan probeer met mijn lessen is om ze plezier te laten hebben en ze in te laten zien dat ze goed zijn in wat ze doen.. zonder hier veel moeite voor te doen.

Gisteren en eergisteren heb ik de lecture ‘Music&Dancestyles’ gegeven. Het was vaak zo dat de kinderen niet wisten naar wat voor muziek ze luisterden. Ook wisten ze niet welke dansstijlen er allemaal bestaan. Ik vond het een goed idee om de geschiedenis van de populaire muziek en dansstijlen uit te werken en dit uit te leggen aan de kids. Met behulp van filmpjes, foto’s en stukjes muziek uit verschillende genres heb ik de lessen gedaan. Dit was even iets anders dan op het basketbalveld te staan en nieuwe steps aan te leren hoor, wel heel boeiend! De lessen zijn belangrijk voor de kids want ik vind dat je als danser moet weten wat je doet en wat de foundation is van welke stijl ook maar uitoefent. Naderhand heb ik een korte quiz gehouden om te zien hoeveel ze ervan onthouden hebben. Deze hebben ze erg goed gedaan. Ze weten nu de geschiedenis, het verschil, de overeenkomsten, bekende namen en de veranderingen met de tijd van de populaire muziek en dansstijlen.

Verder zijn we nog naar een optreden geweest van de band ‘Jamestone’ in Era Plaza in Morong. Dit is de band van iemand die hier ook werkt. Het was een hele gezellige avond, we hebben gelachen, gedanst, gezongen en heerlijk gegeten.

Ook ben ik deze week naar Greenhills geweest. Waar ik nooit genoeg van krijg. Ik denk dat het een goed idee is dat ze in Nederland ook een Greenhills aanschaffen met precies dezelfde prijzen en producten :).

We zijn naar de watevallen geweest en hebben karaoke gezongen.

De reguliere danslessen gaan ook hartstikke goed. Ik ben nu bezig met poppingchoreo, deze is wat ingewikkelder maar des te meer een uitdaging!

Tot snel en geniet van jullie zonnetje! Of sneeuwt het alweer.. hihi..

Dikke knuffel!

Sabina

  • 09 Maart 2013 - 16:02

    Karlijn:

    ja hier begint het weer te sneeuwen .. snik

    wat een mooie verslagen typ je ! En ben trots op je dat je de kinderen zover hebt gekregen komt natuurlijk omdat je een goeie vibe hebt en je bent zelf ook positief !

    succes met de poppingchoreo en het filmpje wat je gaat maken :D

    Liefdee



  • 09 Maart 2013 - 17:44

    ZIKI IBR:

    Naar alles wat ik lees en zie heb ik alleen maar 5 worden:IK BEN TROTS OP JOU"

  • 10 Maart 2013 - 13:17

    Anita:

    Hoi Sabina

    Wat een geweldig verhaal weer!
    Wat ben je toch een heerlijk positief persoon.
    Ik word altijd vrolijk als ik de verhalen van je lees over de kinderen en het dansen.
    Wat muziek en dans wel niet kan betekenen,wat dat betreft maakt het niet uit waar het ter wereld is.
    Waauw,ben erg benieuwd naar het filmpje.
    Geniet nog maar lekker van het weer,want idd het sneeuwt hier.
    Groetjes anita


  • 10 Maart 2013 - 13:17

    Anita:

    Hoi Sabina

    Wat een geweldig verhaal weer!
    Wat ben je toch een heerlijk positief persoon.
    Ik word altijd vrolijk als ik de verhalen van je lees over de kinderen en het dansen.
    Wat muziek en dans wel niet kan betekenen,wat dat betreft maakt het niet uit waar het ter wereld is.
    Waauw,ben erg benieuwd naar het filmpje.
    Geniet nog maar lekker van het weer,want idd het sneeuwt hier.
    Groetjes anita


  • 10 Maart 2013 - 15:02

    Sabina Mehic:

    Hai Anita!

    Bedankt! Kan ook niet anders met zulke kids om me heen :).

    Fijn om the lezen! De clip duurt nog wel ff, ga hem in Nederland bewerken.
    Die zie je we verschijnen!

    Tor gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabina

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 37423

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 01 April 2013

Sam's adventure with Bahay Aurora!

Landen bezocht: